Virén Bil Sverigebäst på kundbemötande

Claes Virén och Conny Persson med det åtråvärda priset.

Virén Bil i Kristinehamn och Karlskoga är bäst i Sverige på kundbemötande inom Toyota. Utmärkelsen ”Ichiban Award” fick Claes Virén och Conny Persson motta vid en ceremoni i Rom för någon månad sedan.

Utmärkelsen Ichiban Award anses som Toyotas viktigaste utmärkelse och har delats ut sedan 2007. Ichiban kommer från det japanska uttrycket okyakusama ichiban som betyder ”kunden först”. I två år har Virén Bil kommit på andra plats men i år var det dags för första platsen. Varje år görs undersökningar som visar hur nöjda kunderna är med de 105 verkstäder och 85 återförsäljare av Toyota.

Priset som Virén Bil fått omfattar både försäljnings- och verkstadsdelen. I god tid före semestern åkte Claes Virén, vd och chefen för verkstaden Conny Persson ner till Rom för att tillsammans med sina kollegor från trettio andra länder få motta utmärkelsen. Resan varade i tre dagar och under tiden hann de, tillsammans med Toyotas Sverigechef Xavier Heylen, titta på en rad av Roms sevärdheter. De tre dagarna avslutades med en galamiddag på en anläggning högt över Rom med utsikt över bland annat Vatikanstaten. Med vid priscermonin var även Toyotas Europachef.

av Björn Hallin

Leave a Reply