I mitten av september tillträdde Anna Posth den nyinrättade tjänsten som PR- och marknadschef i Karlskoga Kommun.
Tanken med att ersätta den tidigare kommunikationsavdelningen med en PR- och marknadsavdelning är ett ökat fokus på extern dialog och marknadsföring, där man tidigare kanske fokuserat mer på den interna kommunikationen. Syftet är att säkerställa fortsatt tillväxt och att förmedla allt positivt som pågår i Karlskoga till både kommuninvånare och potentiella inflyttare.
Arbetet har kommit igång bra, både med att forma avdelningen och i det operativa.
– Det är fullt ös framåt, säger Anna Posth.
Karlskoga Kommun har som mål att nå 32 000 invånare till 2025. Där har PR- och marknadsavdelningen en nyckelroll för att skapa kampanjer som når ut nationellt och att sätta Karlskoga på kartan, och få människor och företag att flytta hit.
– Det är en hög ambitionsnivå, men det är ju det som gör det kul.
Några veckor in på det nya jobbet trivs Anna Posth otroligt bra, och tycker det är roligt att gå till jobbet varje dag.
– Det känns utvecklande och spännande att vara med om allt som händer just nu, säger hon. Det går väldigt bra i Karlskoga, näringslivet blomstrar och det finns en positiv framåtanda i kommunen; det är roligt att vara en del i det arbetet.
Text: Nicklas Remmegård