Charlotte Söderberg fick motta utmärkelsen som visar att Carab har Sveriges mest nöjda Hyundaikunder.
Carab i Kristinehamn har de nöjdaste Hyundaikunderna i hela Sverige. Häromveckan hämtade Charlotte Söderberg hem utmärkelsen på ett möte i Frankfurt med deltagare från hela Europa.
Charlotte är ansvarig för verkstadsdelen på Carab och brodern Stefan Ågren är försäljningsansvarig i familjeföretaget. Att Carab har de mest nöjda kunderna är något som hela personalen kan ta åt sig.
– Det här är verkligen en utmärkelse som alla på företaget är delaktiga i. Det gäller alla som är med i kedjan från att bilen säljs till att den servas. Alla kunder är viktiga och då gäller det att de också får rätt bemötande när de kommer till oss, säger Charlotte.
När hon åkte ner till Frankfurt hade Charlotte en viss föraning om att Carab låg bra till men att Carab skulle vara bäst i Sverige hade hon inte tippat.
Det är inte första gången som Carab får en hedrande utmärkelse men det var första gången som Charlotte fick ta emot den som representant för före-taget.
Runt 200 representanter för Hyundais återförsäljarnät i Europa hade samlats vid mötet. Företagets högsta europaledning berättade om aktuella frågor inom koncernen tillsammans med representanter för Hyundais koreanska huvudkontor. Sedan var det dags för att dela ut alla utmärkelser och Charlotte fick gå upp på scenen och ta emot Carabs. På kvällen följde sedan middag. Carabs utmärkelse är undertecknad av Hyuandais president Hyung Cheong Kim.
av Björn Hallin