Fr vänster: Mariusz Staszewski GL:s, Magnus Eriksson GL:s, David Kindroth GL:s, Magnus Eriksson Karlskoga Bilskadecenter. Peter Saxe Karlskoga Bilskadecenter var vid fototillfället föräldraledig.
För drygt två år sedan köpte GL:s Billack företaget Karlskoga Bilskade-center. Tillsammans kan de erbjuda en smidigare och bättre service och samarbetar idag med samtliga försäkringsbolag.
Det var 2012 som de tre tidigare anställda David Kindroth, Magnus Eriksson och Mariusz Staszewski köpte GL:s Billack AB. 2014 utökade de verksamheten genom att även köpa Karlskoga Bilskade-center AB.
– De var vår största kund. Mer än 30% av alla jobb kom därifrån, och tack vare sammanslagningen har arbetet blivit både smidigare och bättre för kunden, berättar Magnus. Och syftar speciellt då på deras gemensamma webbaserade bokningssystem. Företaget är en kontrollerad skadeverkstad och är Lupin-certifierad. Nu har företaget även blivit If-certifierade och samarbetar idag med samtliga försäkringsbolag.
– Det ställs stora krav på moderna systemverktyg och godkänd utrustning för att få reparera bilar idag. För att vara certifierad krävs också fortlöpande utbildningar för de anställda och stickprov görs då och då för att säkerställa kvaliten på jobben, berättar David.
– Vi är 18 anställda och vår största målsättning och drivkraft är att ha nöjda kunder och högsta kvalitet på våra jobb, säger Mariusz.
– Men det är hos Karlskoga Bilskadecenter kunden både lämnar och hämtar sin bil. Att den även varit iväg på lackering hos GL:s är inget du själv behöver ombesörja, säger Magnus Eriksson på Karlskoga Bilskadecenter (precis, det finns två med samma namn).
– Vi har all utrustning som behövs för att laga alla slags fel på din bil, säger Peter Saxe. Och ger exempel som AC, fyrhjulsinställning och stenskott i vindrutan.
av Annica Nilsson