De nya miljöerna i butiken uppskattas mycket av kunderna, säger Per Henning (till hö) och Tobias Andersson på PM-Hem.

Nya badrumsmiljöer inspirerar kunderna

Nu har PM-Hem i Karlskoga byggt om hela butiken. Resultatet är rader av nya badrumsmiljöer som ska inspirera kunderna. Samtidigt har två nya leverantörer knutits till butiken.

PM-Hem har tidigare varit ett Norocenter och främst exponerat deras produkter. Förra året gick Hafa Bathroom Group AB samman med Noro och inom gruppen finns även märket Westerbergs.
Sedan ett par veckor tillbaka har ombyggnaden av PM-Hems lokaler varit klar och en rad olika miljöer har byggts upp för att ge inspiration till kunderna.

 

På butikens två våningar finns nu ett femtiotal olika badrumsmöbler, över trettio badkar och ungefär lika många duschar.

– Idag är vi regionens största butik inom det här området och när vi nu breddat sortimentet med nya leverantörer kan vi erbjuda något för de flesta smaker, säger Per Henning på PM-Hem.

De tre leverantörerna finns nu samlade i tre olika avdelningar och de nya miljöerna i butiken har uppskattats riktigt bra av kunderna.
– Det är en stor skillnad mot tidigare och vi har märkt att vi fått fler kunder som hittar hit, säger Per Henning.
För att följa den nya trenden med en ökad försäljning på nätet kommer PM-Hem inom kort att lansera en ny hemsida som ska underlätta för alla som vill beställa över nätet.
– Vi har märkt av en ökning av nätförsäljningen. Det är en uppåtgående trend men samtidigt är det viktigt att vi kan visa upp alla produkter i butiken så att kunderna kan känna och klämma på sakerna, menar Per.

 

Text: Björn Hallin. Foto: Nina Simonen