Länsförsäkringar Fastighetsförmedling gör nu en satsning då man öppnar kontor i Kristinehamn. Senast efter sommaren siktar man på att vara igång.
– Målsättningen är att bli marknadsledande även i Kristinehamn, säger Gustaf Florenius.
Att man väljer att satsa i Kristinehamn beror framförallt på att man ser en stark tillväxt i regionen där många aktörer visar intresse för Karlskoga och Kristinehamn.
– Det är i de här mellanstora städerna det kommer bli en större tillväxt, säger Gustaf Florenius, allt har ställts om efter pandemin och du kan pendla till Stockholm ett par dagar i veckan och jobba resten av tiden hemifrån.
Han lyfter även fram att många ser att man får högre livskvalitet och mer för pengarna här, och att Kristinehamns kommun satsat mycket på att ta fram tomter i bra lägen.
– Vi tror på Kristinehamn som stad, med läget och att det är en expansiv stad med A9-satsningen och en kommun som vill framåt, säger Johan Bergling, som tillsammans med mäklarassistenten och blivande fastighetsmäklaren Fabian Henriksson kommer att ha hand om kontoret i Kristinehamn.
Målsättningen är att bli marknadsledande även i Kristinehamn, och planen är att rekrytera ytterligare en mäklare då man ser att man ganska snabbt kommer att kunna plocka upp en bra marknadsandel. Man kommer skriva kontrakt på en lokal i närtid, och när man sedan kan öppna beror på när man får tillträde till lokalen och hur lång tid renoveringen tar. Så snart som möjligt, men senast efter sommaren är det sagt.
– Vi är ödmjuka och har inte bråttom, menar Gustaf. Det är inget självändamål att det ska gå fort, utan att det ska bli bra.
Långsiktigheten lyfts som en nyckel, inte bara i etableringen i Kristinehamn utan i alla affärer man gör. Man siktar på en hög servicenivå – exempelvis har man ett gott samarbete med Länsförsäkringar Bank vilket innebär att kunden kan får bra villkor där – och att kunden ska bli nöjd. Målet är att vara det naturliga valet, att de kunder man gör affärer med ska välja Länsförsäkringar igen nästa gång det är dags att byta bostad.
– Vi har haft nöjdast kunder i Sverige de senaste sex åren, så nu jagar vi det sjunde.
Text & foto: Nicklas Remmegård