Anette visar läckra bh-ar från After Eden
Med liv och lust tar sig Anette Lekström an utmaningen att vara ägare till Sveriges bästa underklädesbutik. Hennes ledstjärna är att bara fokusera på möjligheter och strunta i alla hinder. Utbildningen till bh-expert har hon påbörjat hos Chantelle Academy.
Anette som tog över butiken CHESS INTIM i Karlskoga för ungefär ett år sedan, har hunnit med att göra många förändringar. En skylt med nya namnet CHESS LINGERIE finns numera också uppsatt på fasaden. Hennes mål är att tillhandahålla underkläder med bra kvalité som passar för ALLA åldrar, figurer och storlekar.
Det finns ett stort utbud av kända märken och modeller. I butiken finns bl.a. läckra bh:ar och trosor från Marlies Dekker, ett märke som även faller stjärnor som Adele, Lady Gaga och Madonna i smaken.
Här finns också ett fräscht urval av badkläder, shapekläder, nattkläder, morgonrockar , smycken, strumpor, gosiga sockor, stickat från Ulla Jacobsson m.m.
Kunderna får självklart ett professionellt bemötande och hjälp att prova ut rätt storlek och modell som passar.
En bra bh skall sitta skönt, vara snygg och ge bra stöd för att få kunden att MÅ BRA.
Det finns mycket att välja på i hyllorna. Nöjda kunder är ju bara helt underbart.
Ca åtta av tio kvinnor har fel bh- storlek. Ett av de vanligaste felen är att man har för liten kupa och för stor omkrets, vilket leder till att bh:n åker upp i ryggen och axelbanden hasar ner. Tänkvärt är att bh-storleken oftast varierar genom livet. Faktorer som påverkar detta är bland annat hormoner, graviditet, ålder, viktökning resp. minskning.
CHESS är mycket flitig med att deltaga på mässor, modevisningar och andra sammankomster. I butiken anordnar man också ”Tjejkvällar” som har blivit mycket populärt. Det går till så att man tar med sig vänner och bokar in en kväll tillsammans och får hjälp med utprovning och goda råd.
” Jag är särskilt glad för att en hel del mammor även tar med sina döttrar ” säger Anette. Kunder kommer från alla möjliga håll.
Till Anettes stora glädje hittar allt fler yngre till butiken. Ett steg i den riktningen är att man också tecknat avtal med ”Baby Card” som är ett nytt förmånskort för blivande mammor och barnfamiljer. Det innebär att anslutna företag och butiker ger rabatter och erbjudanden på olika sätt. I varje stad hittar man förteckning över anslutna företag.
Det pågår även samarbete med Sveriges främsta bh-experter. En av dem kommer att finnas i butiken i vår. Hon tar emot kunder för utprovning och personliga råd. Det är bara för kunderna att boka tid för kostnadsfri rådgivning.
av Marita Olén Widenberg